Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

Sara151,
hi,
Pitrysek,
Netorack,
Agie,
Ajina,
pupipka

Může vás zajímat



Reklama







.
Třeba se bude hodit:

EPO - elektronická podání, finanční správa      nové!

Daňový kalendář      nové!

Ministerstvo financí      Účetní svět      Nezisková sféra      Živnostník      ČNB     

Obchodní rejstřík      ČSSZ      Měšec      VZP      Daňová kalkulačka         Mzdy      

Daňové formuláře      
Jak podnikat     

Zákony - aktualizovaná úplná znění 

Unie daňových poplatníků  nové!

.

Minimální částky
Sociální pojištění 2016 - hlavní (od podání přehledu) 1.972,-
Sociální pojištění 2016 - vedlejší (od podání přehledu) 789,-
Hranice pro vznik povinného důchodového pojištění 2016 (pouze u vedlejší č., rozdíl mezi P a V 2015) 63.685,-
Zdravotní pojištění (od 1.1.2016!) 1.823,-

TOPlist

Já jsem žádnou sankci z toho plynoucí v praxi nezažila, ale teoreticky je možno udělit vysokou pokutu. Pokud bys to takhle blbě vystavoval do Čech, tak bys byl v prodlení s přiznáním a platbou daně, do EU jen porušuješ ten zákon. Myslím, že technicky vzato stačí rozmlžit to datum skutečného plnění, ovšem nesmíš mockrát narazit na paní akurátní.
Myslela jsem si to a za potvrzení dík. EPO taky souhlasí.
Aha. Tak to asi porušuji zákon soustavně, dlouhodobě a opakovaně. Kam se mám jít udat? :)

Jinak na faktury data zakázek většinou nepíšu. Obvykle jen "Translation from English" a čísla zakázek klienta. Vystavení po půl roce tak časté není, ale do 15. od konce měsíce to nestihnu dost často.

Rozlišuje se pak alespoň při porušení zákona, že se jedná o formální pochybení (protože DPH z plnění do zahraničí stejně žádné není)?

Máš povinnost vystavit daňový doklad nejpozději 15 dní od uskutečnění zdanitelného plnění (v tvém případě poskytnutí služby). Jediná výjimka je u souhrnných plnění, kdy dodáváš za období víc služeb jednomu odběrateli, pak můžeš vystavit tzv. souhrnný doklad, ale vždy za max 1 kalendářní měsíc (za služby poskytnuté 3., 8. a 20. vystavíš daňový doklad 31. s uvedením pojmu "souhrnný daňový doklad"). Delší období zákon nepřipouští. Pokud si v červenci vzpomeneš na fakturu z února a vystavíš ji v červenci, porušuješ zákon.

Ta Slovenka to po tobě chce, protože ona musí doklad v DPH podle EU směrnice uplatnit v období, kdy a) došlo k poskytnutí služby, b) byl vystaven daňový doklad, podle toho, co nastalo dříve.

Pokud nejsi schopen data udržet, doporučuji dohodnout se s odběratelem na textaci faktury tak, aby nešlo identifikovat skutečné DUZP (tohle jsem nikdy neřekla).
Jo, je to tak, pokud ta faktura z libovolných důvodů nemůže být ve "velkých" (typicky neexistence DIČ odběratele), musíš Pohodě říct, kam to má dávat, to uděláš členěním UDA5.
Ničeho. Jen se informuji. Jinak je mi to jedno a faktury vystavuji tak, jak si přejí příjemci. Obvykle mívají náročné požadavky Němci - ti třeba vyžadují fakturu ke každé zakázce (i na 5 €). Ale pak jim nedělalo problém zaplatit na x-tou urgenci skoro po roce (to už pochopitelně nebylo 5 €, ale skoro 1000).
Třeba. Záleží na tom, čeho chce dosáhnout.
Jakože aby TL nemusel posílat tři faktury po 100 EUR, tak pošle tři daňové doklady po 100 EUR a jednu souhrnnou fakturu za 300 EUR? :-)
A ještě pozor, zdanitelné plnění a povinnost vystavit doklad vzniká objektivně, ne tak, že se rozhodnu vystavit fakturu. Koneckonců by asi šlo vystavit daňový doklad ke každému zdanitelnému plnění a vyfakturovat (= požádat o zaplacení) vše jednou za půl roku. Ledasco se dá také ošetřit smlouvou. Ale do těchto detailů bych nerad zabředl, nejsem účetní ani daňový specialista.
Vždyť to v tom zákoně všechno je, § 28 odst. 4 a 5.
Dotaz - kontrolní hlášení
Fakturu nad 10 tisíc vystavenou muzeu, které není plátcem a pro DPH nemá DIČ, mi sestava v Pohodě v sekci A.4.vyhazuje jako chybu. Stačí tedy u zdrojového dokladu přenastavit jiné členění? Jde o příklad z téhle nápovědy?
"Existují speciální případy, kdy hodnota plnění nad 10 000,- Kč včetně DPH spadá do sekce, která je určena pro plnění pod výši tohoto limitu (tj. A.5.).
Jedná se např. o případy, kdy plátce není povinen vystavit daňový doklad na plnění (tj. fyzické osobě nepovinné k dani), ale je povinen přiznat daň.
V těchto případech je nutné zvolit členění DPH s již určitou sekcí např. A.5. se zkratkou UDA5 Tuzemské plnění bez ohledu na limit 10 000,- včetně DPH. V tomto případě program POHODA s limitem nepočítá a doklad zařadí do sekce A.5."


 
Já s ničím nepolemizuji. Jen mi to není jasné - podle zákona o účetnictví bych tedy měl i 15. července vystavit fakturu se zdanitelným plněním 7. února, pokud se rozhodnu něco nafakturovat (nebo třeba zjistím, že jsem to fakturovat zapomněl)? Není ona nějaká povinnost fakturovat do 14 dnů, nebo tak něco?
Polemizovat se zákonem o DPH nemá praktický význam.
No jo, a když mám pak takové klienty, pro které udělám pár malých zakázek a čekám, jestli nepošlou něco většího (protože se mi nechce fakturovat třeba jenom 100 € nebo tak), a fakturu jim vystavím pár měsíců od poslední zakázky, tak bych měl uvést datum předání hotového překladu, i když je to třeba 7. února a fakturuji 15. července? Nedělalo by to účetním trochu bordel v účetnictví?
Tak jak to děláš to není v souladu se zákonem: http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-235#f2548607
Datum zdanitelného plnění
Celá léta píšu datum zdanitelného plnění stejné jako datum vystavení faktury. A na zahraniční faktury píšu jen "invoice date" a "due date". Dneska mě účetní slovenské firmy požádala, abych doplnil datum zdanitelného plnění, které by mělo podle nich být datem dodání služby (tj. asi o 14 dní před datem vystavení faktury).

Nedělám něco špatně, když ho píšu už dlouhá léta stejně jako datum vystavení?

 
Aha.
Nejsou to karty?
cajti Porozumění psanému textu -   víc po vás nechci ...
Platba kartou :)
Přiznám se, že tomu bodu b) moc nerozumím.